Kymen Sanomissa 14.1. Joona Mielonen näki asehankinnoista myönteisiä puolia. Ne pitäisi saada kotimaassa tehtyä. Minusta ne pitäisi jättää tekemättä. Suomen turvallisuuden paras elementti on hyvä ja itsenäinen ulko- ja turvallisuuspolitiikka. On pärjättävä puhumalla ja neuvottelemalla.

Hannu Eklund kauhisteli Petri Pietiläisen puhetta vapaudesta ja puolusti ryhmäkuria. Vapaus on toiminnan ja ajattelun perusehto. Sellaista ei ole esimerkiksi SAK:n suurten ammattiliittojen sisällä. Ne pakotettiin kiky-sopimukseen juuri ryhmäkurilla ja uhkailulla. Nyt ay-liike sidottu vuodeksi nollakorotuksiin.

Kun Vaalimaan kauppakeskus nousee manner-Suomen vilkkaimpaan rajanylityspaikkaan, Kotkan kaupungin kannattaa hankkia kiireen vilkkaan infotila sieltä. Huoneistossa olisi kahvila, lepotuoleja matkustajille, esillä myytävät ja vuokrattavat asunnot ja liiketilat sekä kaikki kaupungin julkiset ja yksityiset palvelut.

Erkki Kupari, Kotkansaari
Kirjoitus on julkaistu Kymen Sanomissa 27.1.2017