Vihreät ehdokkaat Kotkassa

2 Annika Aalto-Partanen

FM meribiologi, valtuustoryhmän pj
38 vuotta

Intohimona ympäristö ja sitä kunnioittavat ratkaisut. Minua inspiroi lahjakkaat ja asialleen omistautuneet ihmiset maanläheisillä arvoilla varustettuina. Haluan tukea kestäviä ratkaisuja, jotta seuraavatkin sukupolvet voivat nauttia merestä ja puhtaasta luonnosta.

Annikan nettisivut

3 Janne Ahdesmäki

insinööriopiskelija
24 vuotta

Koko yhteiskuntamme olemassaolo riippuu ympäristöstä ja ilmastosta ja yhteiskuntamme arvokkuus siitä, miten kohtelemme eri vähemmistöjä. Uurtakaamme paremman huomisen hyväksi suojelemalla planeettaamme sekä taistelemalla epätasa-arvoisuutta edistäviä, automaattisia yhteiskunnan mekanismeja vastaan.

4 Petra Ahvenainen

laitoshuoltaja
41 vuotta

Meissä on tulevaisuus.

5 Juha Attenberg

energia- ja ympäristötekniikan DI, opettaja, 45 vuotta

Näkemystä tulevaisuuden ratkaisuihin.
Lasten hyvä koulutus on tärkein voimavaramme, joka vaatii ajattelua, näkemystä ja panostuksia.
Puhtaan ympäristön ratkaisut luovat menestyvän talouden ja hyvinvoinnin tulevaisuudessa.

6 Marianne Bruce

kotiäiti, matkailualan tradenomi, opiskelija, 36 vuotta

Neljän lapsen äiti. Paluumuuttaja, koska ”kaikki muu turhaa ois, kunhan olla vain vois, synnyinsaarensa arvoinen” (Junnu). Valmennustyö, tukiperheenä toimiminen ja opettajan tehtävät ovat antaneet minulle erilaisia näkökulmia kotkalaisten lapsiperheiden elämään.

Marianne Facebookissa

7 Britt-Marie Ekström

muotoilija, eläkeläinen
72 vuotta

Haluan edistää keinoja, joilla rohkaistaan asukkaita ottamaan haltuun oman asuinalueen asioita. Ei puheita, vaan tekoja! Arkkitehtuuri, hyvä muotoilu ja taide ovat välttämättömiä kun Kotkaa kehitetään asuinpaikkana ja matkailukohteena. Julkinen liikenne kuntoon niin, että kaikki pääsevät nauttimaan palveluista.

8 Mervi Haakana

ympäristö- ja yhdyskuntatekniikan DI, 46 vuotta

Katso kauas, näe lähelle – Rohkeutta on katsoa asioita uusista näkökulmista. Erityisen tärkeää on ymmärtää kokonaisuus ja päätösten pitkäaikaiset vaikutukset. Lasten ja ympäristön tulevaisuus painaa eniten. Yhteinen hyvinvointimme nojaa kulttuuriin, niin perinteisiin kuin uusiin virtauksiin.

Mervi Facebookissa

9 Annina Haarala

lähihoitaja
43 vuotta

Kotkalaisten palveluksessa, haluan puhua heidän puolesta joiden omat voimat eivät riitä. Tehdään Kotkasta alueellisesti ja sosiaalisesti tasa-arvoinen, keskitytään kauniin Kotkan vahvuuksiin. Tehdään kaupungista hyvä vanhuksista vauvoille.

Annina Twitterissä

10 Leena Heino

audionomi, eläkkeellä
68 vuotta

Toimin Kotkan vammaisten yhteisjärjestö VYT ry:n varapuheenjohtajana, Kotkan Kuulo ry:n varapuheenjohtajana ja kuulolähipalvelun vastaavana. Eli vammaisten ja seniorikansalaisten asiat ovat sydäntäni lähellä. Myös nuorten työttömyys ja pätkätyöt koskettavat omaa perhettä.

11 Jarno Hemminki

vartija
38 vuotta

Kotka hyvään nosteeseen.

12 Leonie Hohenthal-Antin

YTT, draamakouluttaja, 70 vuotta

Kulttuuri yhdistää! Osallisuus kulttuuriin on taattava kaikille. Kulttuuri vahvistaa yhteisöllisyyttä ja tukee hyvinvointia. Tuetaan omaehtoista, aitoa ruohonjuuritason kulttuuria.

Leonien nettisivut

13 Johanna Holopainen

siivooja, reikihoitaja

Rehellisesti luonnon puolesta.

14 Mari Hostikka

sairaanhoitaja
40 vuotta

Kaikkien Kotka – kaupunki, jossa jokaisen asukkaan arkea ajatellaan ja puolustetaan. Itselleni aiheista tärkeimpiä ovat perheet, lapset, nuoret, terveet koulut ja työpaikat sekä hyvät liikunta-, kulttuuri-ja harrastusmahdollisuudet – kaikille kykyihin tai varallisuuteen katsomatta.

Mari Facebookissa

15 Tommi Iivonen

yksilövalmentaja, shiatsuterapeutti, 45 vuotta

Isä ja ihminen.
Suurella sydämellä, ihmisen puolella.

Tommi Facebookissa

16 Jasna Ismälä

kotiäiti, merkonomi
33 vuotta

Hyvässä kunnassa jokainen on tärkeä, vauvasta vaariin. Huolehditaan, että mahdollisuudet ovat tasavertaiset, kulttuuri kukoistaa ja ympäristö voi hyvin. Kunta elää ihmisiä varten, ei toisinpäin. Pienistä teoista kasvaa isoja muutoksia. Pienistä ihmisistä isoja vaikuttajia.

17 Erkki Kupari

koulutuspäällikkö, toimittaja
65 vuotta

Kotkan hallintokeskus Karhulaan on askel Kotkan ja naapurikuntien uudelle yhteistyölle.
Vaadin, että maakunta tuottaa Kotkaan korkeatasoiset terveyspalvelut.
Hyvä koulu ja päivähoito luovat turvallisen lapsuuden.
Sivistys ja kulttuuri.
Tunneliyhteys Kotkansaarelta Tiutiseen.

18 Tuija Kuronen

sosionomi (AMK), työvalmentaja
47 vuotta

Stoppi lapsiin ja nuoriin kohdistuville leikkauksille! Kaikille tasa-arvoinen oikeus laadukkaaseen koulutukseen.

19 Juha Kuusniemi

opettaja, 53 vuotta

Opettaja, pappi, isä. Sivistystä, kulttuurin ja arvojen moninaisuutta, erilaisuuden hyväksyntää, läpinäkyvyyttä päätöksentekoon, vakavasti otettua demokratiaa.

20 Jenni Kuustie

lasten ja nuorten erityisohjaaja
37 vuotta

Perheiden erilaisuus on rikkaus. Luodaan Kotkasta paikka, jossa se rikkaus kasvattaa hedelmää. Yhdessä tekemällä, osaamisen kehittämisellä ja toinen toisiamme auttaen.”

Ei jätetä perheitä yksin.

21 Suvi Luoto

ohjaaja, 36 vuotta

Äiti, erityisryhmien ohjaaja, valmentaja, Peli-Karhut ry:n pj. Kotkalainen.

Pelataan yhdessä samaan päätyyn, toistemme erilaisuutta kunnioittaen.

Suvi Facebookissa

22 Hanna-Kaisa Lähde

monikulttuurisuustoim. kehittäjä, kulttuurituottaja, AMK, 42 vuotta

Imatran valtuustossa opin, miten tärkeää on, että kaikki poliittiset puolueet pyrkivät puhaltamaan yhteen hiileen. Puhuimme siitä, että olemme yhtä ja samaa Imatran puoluetta. Tämän saman toimintakulttuurin ja yhteishengen haluan tuoda mukanani myös kotkalaiseen valtuustotyöskentelyyn.

Hanna-Kaisan nettisivut

23 Maria Länsimies

yrittäjä, ekonomi KTM
37 vuotta

Äiti, vadelmatarhuri, maalainen. Kuuntelija, innostuja, aikaansaaja.
Isojen analysoija, pienten puolustaja, kompromissien etsijä. Ihan tavallinen.

Maria Facebookissa

24 Olavi Moilanen

yhteiskuntatieteen tohtori, elämäntaidon ohjaaja, 71 vuotta

Julkisten toimijoiden tehtävä on auttaa ihmisiä löytämään oma hyvä elämäntarinansa ja elämään se todeksi. Siihen tarvitaan yhteisö, jossa olemme valmiit tukemaan toisiamme, tasa-arvoinen terveydenhoito, hyvä koulutus kaikenikäisille, luovuutta lisäävät kulttuuri sekä elinvoimainen ja inspiroiva luonto.

Olavi Facebookissa

25 Heikki Naski

laskentatoimen merkonomi
63 vuotta

Olen rakennusarkkitehtuurin Alvar Aalto -ihailija ja Pro Sunila -aktivisti. Toimin Vellamon ystävissä ja olen Museokaveri ikäihmisille ja museokierroksella apua tarvitseville. Haluan olla mukana kehittämässä Kotkaa kulttuuriystävälliseksi, koulu, meri ja satamakaupungiksi. Kulttuuri voimaannuttaa.

26 Raimo Oksala

mainosyrittäjä, valokuvaaja
58 vuotta

Olen valmis uudenlaiseen ajatteluun kaupungin töiden järjestämisessä. Tehokkuus ei tarkoita irtisanomisia, mutta aivan uutta otetta palveluiden järjestämiseen. Hyvä kaupunkisuunnittelu ja toimiva joukkoliikenne ovat nousevan kaupungin tunnuksia. Vain positiivisella mielellä pääsemme eteenpäin.

Raimo Facebookissa

27 Niko Palonen

pukuompelija, personal trainer
37 vuotta

”Mitä paremmin pidät omasta hyvinvoinnistasi huolta, sitä paremmin pystyt auttamaan muita.”

Nuorisoliikunnan tukeminen. Ennaltaehkäisevä päihdetyö, vanhusten- ja sairaanhuolto. Työttömyystilanne korjattavissa asenne-/asetusmuutoksilla?

.

Niko Facebookissa

28 Petri Pietiläinen

FL, kirjailija
51 vuotta

Sata vuotta sitten ei ollut vihreitä, mutta tulevaisuus tarvitsee meitä. Tieto, luonto ja ihmiset ovat tärkeitä – ja kissat. Tyhmyys valtaa maailmaa samaa tahtia ahneuden kanssa. Käännetään suunta parempaan.

Petri Facebookissa

29 Vilhelmina Pietiläinen

Fil. yo., sekatyöläinen
40 vuotta

Jokainen meistä edelleen on laulun arvoinen. Tällä hetkellä orkesteri vain on aika epävireessä. Suomessa ja Kotkassa on paljon hyvää, tuttua ja säilytettävää. Uuttakin tarvitaan, ihminen, ei raha, mielessä.

30 Marko Puittinen

sosionomi, perhetukikeskuksen ohjaaja, 33 vuotta

Perheenisä. Ihmisoikeuksien, eläinten ja luonnon puolustaja. Heikomman puolella. Tasa-arvosta ei tingitä.

Marko Facebookissa

31 Anu Ranta

merkonomi, henkilökoht. avustaja
49 vuotta
Täytyy etsiä vahvuudet ja rakentaa niille. Silloin heikoimmatkin lenkit kestävät.
Suorasanainen sydämellä tekijä.

Anu Facebookissa

32 Rurik Rantalainen

opiskelija
22 vuotta

Liiketoiminnan logistiikan opiskelija. Xamkin opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtaja. Kotkasta tulee tehdä paikka, jossa hyvä opiskella, asua ja yrittää. Julkista liikennettä on kehitettävä ja kunnianhimoisia hankkeita kuten Kantasatamaa on ajettava eteenpäin. Kotkan tulee olla edelläkävijä unohtamatta peruspalveluiden takaamista.

Rurik Facebookissa

33 Antti Remus

mielisairaanhoitaja, eläkeläinen
64 vuotta

Motto kovaosaisten ystävä Ilkka Taipaleelta: Tiede, taide ja köyhä kansa!
Lähiruoka ja myös lähijuomat, mieluiten luomua. Vähemmän isobusseja/päästöjä. Enemmän just on time -joukkoliikennettä / eloa paaston tuntumassa.

Eroon asennevammoista!

Antti Facebookissa

34 Tiina Rosberg

taloustiet. maist., opettaja
64 vuotta

Kokenut kuntavaikuttaja. Haluan pitää yllä Kotkan mainetta asukasystävällisenä kulttuurikaupunkina. Otetaan päätöksenteossa käyttöön ennakkovaikutusten arviointi ja laitetaan talous kuntoon rakenteita ja toimintatapoja muuttamalla, ei palveluja leikkaamalla. Avoimuutta ja tasa-arvoa kaikkeen toimintaan!

35 Larissa Rumjantseva

myyjä, 36 vuotta

Olen kahden lapsen äiti ja muuttanut Suomeen vuonna 2011. Kotkassa tarvitaan venäjänkielistä osaamista ja erilaisten kulttuurien tuntemusta, myös valtuustossa.

36 Satu Räsänen

insinööriopiskelija, siivooja
27 vuotta

Kokonaisvaltaisesti turvallinen arki kaikille. Turvallisuus on paljon muutakin kuin, että olet turvassa väkivallalta. Turvallisuus on tunne, että elämässä kaikki on hyvin. Huolet, suuret tai pienet, eivät paina. Kun arki on turvattua, voi ihminen elää parasta arkeaan ja panostaa rakastamiinsa asioihin.

37 Jaakko Sandström

lähihoitaja, 28 vuotta

Uskon tasa-arvoiseen yhteiskuntaan, jossa jokaisella on samat mahdollisuudet taustastaan riippumatta. Tämä ei vielä ole todellisuutta, mutta työskennellään yhdessä tätä visiota kohti.

Jaakko Twitterissä

38 Petri Segerholm

sosionomi (AMK)
34 vuotta

Olen vaikeasti kuulovammainen, HLBTI-aktiivi, sateenkaariperheellinen ja feministi. Itselleni tärkeitä aiheita ja teemoja ovat: luonto, eläimet, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo, perheet (myös kahden aikuisen) sekä lapset. Hyvinvointi on myös sosiaalista ja fyysistä esteettömyyttä Kotkassa.

Petrin nettisivut

39 Jerdi Skottman

opiskelija
18 vuotta

Olen 18-vuotias lukiolainen, jolle tärkeitä asioita ovat tasa-arvo, suvaitsevaisuus ja kestävä kehitys. En pelkää korottaa ääntäni heikomman puolesta, ja puolustaa minulle tärkeitä arvoja. Tulevaisuudessa haluan olla mukana rakentamassa parempaa maailmaa meille kaikille.

Jerdi Facebookissa

40 Kai Tarvainen

LVI-insinööri
48 vuotta

Olennainen on lyhin reitti kohti asetettua päämäärää. Ennakoivalla huolto- ja kunnossapitotyöllä vältetään kalliit ”korjauskustannukset”. Tämä pätee niin ihmisiin, kiinteistöihin, autoihin, polkupyöriin jne.  Rahavarojen niukkuudesta huolimatta täytyy miettiä mikä on nyt tehdyn säästön kustannus tulevaisuudessa.

41 Janita Tiussa

muusikko, laulaja-lauluntekijä
21 vuotta

Avoin sydän luo toivon paremmasta.

42 Antti van Wonterghem

sanomalehdenjakaja, energiatekn. opiskelija, 33 vuotta

Kunnassa on aika laittaa kiinteistöt remonttiin. Sisäilmaongelmat ja ja energiahävikki kuriin. Säästöt energiatehokkuudella, ei palvelujen heikennyksillä ja nuorison terveydellä. Eroon fossiileista!