Valtuustoaloite / töyssy Mussalon Harjantauksentien ja Ruukkimaanpolun risteykseen.

Mussalossa Harjantauksentien ja Ruukkimaanpolun risteys on todettu asukkaiden keskuudessa vaaralliseksi kohdaksi ylittää ajotie. Vaikka tie on tässä kohtaa suora ja näkyvyys suhteellisen hyvä, (kesäisin puusto hankaloittaa näkyvyyttä mutkan taakse), eivät tietä ajavat autot pysähdy useinkaan suojatien kohdalle. Lisäksi autojen tilannenopeus on monesti yllättävänkin kova. Suojatien yhteydessä ei ole lapsista varoittavaa liikennemerkkiä.
Kyseinen suojatie on erityisesti pienten lasten ja koululaisten käytössä ja monen lapsen koulureitti kulkee sen kautta. Harjantauksentien ja Ruukkimaanpolun risteyksessä sijaitsee myös seurakuntakoti, jossa käy monia lapsia kerhoissa tai lähistöllä leikkimässä. Myös leikkipuisto on vieressä ja se on kovassa käytössä.

Aiheesta on kerätty adressi, se toimitetaan Vesa Vornaselle. Tämä töyssytoive menee muiden perään jonoon, mutta tilannetta toivottavasti saadaan paremmaksi ja pomput saadaan järjestykseen ja hinnoiteltua. Toivomme saavamme syksyllä kuulla tilanteen edistymisestä.

Kotkan Vihreä valtuustoryhmä
Kotka 27.5.2021